Thursday, June 3, 2010

[HoMM3] My deadly strategy

For me works well even on the highest difficulty level.

Town preferred: Dungeon, why?
- magic whirl (restores mana + mana x2)
- heroes from Dungeon learn mainly Power and Attack skill
Main hero: Gunnar (logistics - mobility is a key to success)

Tactic is quite typical and logical:

1. Visit enemy as fast as possible, or wait max.1-2 weeks. Waiting longer = sieging castle with towers. Sometimes, with a bit of luck and flair you can take off empty castle and wait in castle for opponent to attack you. Remember. Number of towns is essential (in WoG also experience)
2. Number of mines is important too, in second place. Don't waste time on picking materials, you can take them later by your other, lesser heroes.
3. First capitol, then army. But it isn't a rule. Sometimes it's better to faster take off more castles than build a capitol in one of them.
4. Develop towns which are nearest to the enemy (faster source of army).
5. Don't leave towns without a 'regent'. Use them to flag nearby mines.
6. When fighting use 'wait' button, it wasn't created just for fun. Use 'wait' to get to shooting enemy without great loss and use it to shoot 2x slow enemy with a 'straight' arrow.

All in all, the game stops to be a challenge when you get 'Town Portal' spell ;)

10 comments:

  1. Folmi noobie i tak ze mną przegrywasz, po co ta cała filozofia? XD

    ReplyDelete
  2. a kto przegrywał po koncercie Indios Bravos, a? ;)

    ReplyDelete
  3. a kto przegrywał zawsze oprócz tego po koncercie Indios Bravos, a? ;P

    ReplyDelete
  4. gdybym był noobem nie musielibyście się jednoczyć z Wilkiem przeciwko mnie by mieć jakieś szanse ;)

    ReplyDelete
  5. Nie pierdol ;P Poprostu chcieliśmy wykończyć najgorszego żeby nikt nam nie przeszkadzał z zderzeniu tytanów ;P

    ReplyDelete
  6. Tiaaa... a wiesz, że taktyka w WoG zależy od ustawień?

    W niektórych opłaca się mieć ludków z balistyką + dowódca, który tym zarządza (orkowy) w niektórych dowódce z bagien (commander na wysokich poziomach).
    A lochy są zarąbiste dla magów, jednak... magia powyżej poziomu 30 i odpowiedniego poziomu jednostek staje się do dupy, so MIGHT 4EVA!

    ReplyDelete
  7. No pewnie, ale jak dobrze wiesz nie gram na tych przegiętych ustawieniach ulepszających machiny wojenne ;)

    Faktycznie, znaczenie wojowników w WoGu się zwiekszyło i w późniejszych fazach gry magia na niewiele może się przydać, zwłaszcza gdy wróg ma Smoki Cienia. ale z drugiej strony, na niewielu mapach osiąga się więcej niż 20 poziom.

    Poza tym, w Arcane Tower można i tak przetasować statystyki, więc to nie jest tak istotna kwestia.

    ReplyDelete
  8. A grałeś na ustawieniach balansujących miasta? To może być ciekawe bo naprawdę sporo zmienia w umiejętnościach jednostek i sprawia że Inferno i bagna nie zostają już tak daleko w tyle.

    I nie gram na zdolnościach Warfare! (to co zawiera umiejki wszystkich machin). Dlatego np. balista jest użyteczna praktycznie tylko w rękach orkowego dowódcy. Z tweaków WoG dotyczących zdolności drugorzędnych polecam jedynie standardowe ulepszenie umiejętności (lub ich zmianę) - np. większe oprocentowanie przy Offense/Armorer czy bonusy do szybkości w Taktyce.

    A smoki cienia to jest kompletne szaleństwo. Po jakimś czasie dostają możliwość selektywnej obrony przed czarami i można je np. przyśpieszyć ale przeciwnik nadal nie ma prawa nic im zrobić! Dlatego jednostki 8 poziomu to druga (oprócz podmieniania budynków) funkcjonalność, którą byłem zmuszony wyłączyć żeby biedny komputer miał ze mną jakieś szanse...

    Nie myślałeś może o tworzeniu map z budynkami WoG do grania w kilku graczy? Naprawdę jest takich mało a losowe podmienianie budynków na mapie to jest największe zło jakie można wyrządzić przy rozgrywkach dla wielu graczy. Zwłaszcza jak ktoś wiele czasu poświęcił na balansowanie mapy.

    ReplyDelete
  9. Nie, też mnie to wkurzało dlatego gram tylko z budynkami Arcane Tower, Mirror of the Home-Way i ta czacha. Sporo nowych budynków jest mało przydatnych. Np. akademia magii albo pałac marzeń.

    Osobiście w WoGu brakuje mi opcji wyłączenia stworów 8ego poziomu bez wyłączania uniwersalnego uprgradeowania i wyłączenia Całunu Ciemności Nekropolii, Nagasha i Smoków Cienia.

    ReplyDelete