Some sub-races in Icewind Dale 2 are significantly more powerful than the core races present in AD&D Third Edition; these sub-races must earn more experience points than others before leveling up. Two most powerful of them are Drow and Svirnfeblin.
DROW | SVIRNFEBLIN |
+2 DEX +2 INT +2 CHA -2 CON better for a sorcerer + spell resistance: 11+1/lvl + 2 against Enchantment + 2 Will + immune to sleep + long swords, bows - lvl up delay -2 | +2 DEX +2 WIS -2 STR -4 CHA better for a cleric/monk + spell resistance: 11+1/lvl + 4 AC + 2 ALL saving throws + non-detective + 1 against: orcs, goblins + 2 hiding + spells: mirror images, invisibility, blur - lvl up delay -3 |
Drowy ciomkają ;P Matriarchat? Dobre sobie XD
ReplyDeletebo to cipcie :D
ReplyDeleteWprowadzenie tego typu przegiętych ras było największym błędem twórców IWD2. Rozumiem jakieś małe zachwiania balansu między rasami ale żeby robić aż taką różnicę między np. człowiekiem a drowem?
ReplyDeleteOpóźnienie awansowania częściowo to balansuje. Jak masz np. w drużynie 2 czarowników: drowa i człowieka, to najczęściej ten drugi ma wyższy lvl przez co jest lepszy. Jednak do grania solo, drowy i svirnfebliny nie mają sobie równych.
ReplyDeletePoza tym człowieka też podpakowali w Icewindzie 2, bo dostaje więcej atutów niż inne rasy. Dzięki czemu w końcu opłaca się go brać, w przeciwieństwie do Icewinda 1.
ReplyDelete